Vilniuje beveik metai su paspirtukų naujovėmis: kas pasikeitė?

Vilniaus naujienos

Beveik metus Vilniuje galioja griežtesni elektrinių paspirtukų naudojimo reikalavimai, o miesto savivaldybės stebimi pokyčiai rodo, kad naujovės gatvėse skatina didesnę tvarką ir saugumą. Nuo 2023 m. gegužės mėnesio įvedus leistino važiavimo greičio ribojimą iki 12 km/h senamiestyje ir ant tiltų, elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo laikytis šių apribojimų, siekiant išvengti eismo įvykių ir chaoso centrinėse miesto dalyse.

Draudimas elektrinių paspirtukų ir dviračių eismui jau veikia trijose pagrindinėse turistinėse arterijose – Vilniaus, Pilies ir Savičiaus gatvėse, kur įrengti atitinkami kelio ženklai. Be to, nuo rugsėjo pradžios kai kuriose mikrorajonuose, tokiuose kaip Užupis ir Šnipiškės, įsigaliojo papildomi apribojimai, draudžiantys palikti elektrinius paspirtukus netinkamose vietose, pavyzdžiui, sankryžose ar pėsčiųjų takuose.

Savivaldybės atstovas paaiškino, kad įvesti ribojimai leido efektyviau kontroliuoti paspirtukų naudojimą, sumažinti netvarkingą jų palikimą, o 120 naujų stovėjimo vietų įrengimas padėjo pasiekti šiuos tikslus. Nors paspirtukų nuomos patrauklumas sumažėjo, kaip pažymėjo „Bolt“ operacijų vadovas, savivaldybė tikisi, kad griežtesnė tvarka prisidės prie tvaraus ir saugaus mikrojudumo skatinimo.

Ateityje, atsižvelgiant į eismo situaciją ir vairuotojų elgesį, gali būti svarstoma įvesti papildomus ribojimus. Tai leistų dar labiau užtikrinti viešąją tvarką ir saugumą, ypač atsižvelgiant į tai, kad šiemet elektrinių paspirtukų sezonas dar neįsibėgėjo. Savivaldybė taip pat planuoja plėsti stovėjimo vietų tinklą ir kituose mikrorajonuose, siekiant toliau skatinti atsakingą ir tvarų paspirtukų naudojimą mieste.
Parengta pagal lrt.lt
Foto Martin Katler