2024 metais Vilniaus miesto savivaldybės numatytose programose – ištisiniu būdu išasfaltuoti 120 kilometrų gatvių, sutvarkyti apie 40 kilometrų šaligatvių ir įrengti 12,5 kilometrų dviračių takų. Tam tikslui įgyvendinti numatyta skirti 74 milijonus eurų, skelbia pranešime.
Miesto meras pranešė, kad po praėjusių metų, kai atnaujinti 105,6 kilometrų sostinės gatvių, šiemet siekiama dar ambicingesnių tikslų. Ketinama kokybiškai suremontuoti 120 kilometrų gatvių ir taip užtikrinti ne tik didžiules darbų apimtis, bet ir aukštą kokybę. Tikimasi, kad iki metų pabaigos mieste praktiškai neliks blogos būklės gatvių, o laisvai turėsime galimybių skirti pajėgas gatvių rekonstrukcijai, ramaus eismo gatvių įrengimui ir strateginių projektų įgyvendinimui.
Pagal planus numatyta remontuoti ir atkarpas, kurios reikalauja ypatingos dėmesio. Ilgiausia remontuojama atkarpa siekia 3 kilometrus yra Žaliųjų Ežerų gatvė, toliau rikiuojasi Pramonės gatvė (2,12 km) ir Avinėlių gatvė (1,85 km).
Remontuojant gatves, šių metų prioritetiniai darbai grindžiami 2023 metais atlikto lazerinio gatvių dangos skenavimo rezultatais. Iš viso buvo nustatyta, kad 164,06 kilometrų gatvių yra prastos arba labai prastos būklės, tačiau po šio darbų sezono tokios būklės gatvių liktų tik apie 40 kilometrų arba ne daugiau nei 4 proc. viso gatvių tinklo.
Be gatvių remonto, numatyta ir šaligatvių bei dviračių takų tvarkymo. Šiemet planuojama suremontuoti apie 40 kilometrų šaligatvių, iš kurių 8 kilometrai bus granitinių šaligatvių, įrengtų reprezentacinėse miesto vietose. Granito danga yra labai patvari, atspari dėvėjimuisi ir ilgaamžė, todėl leidžia ilgai išlaikyti šaligatvių išvaizdą ir taupyti išlaidas dėl retų atnaujinimų.
Taip pat numatyta pradėti remontą 12,5 kilometrų dviračių takų atkarpų. Rangos darbai bus vykdomi įvairiose miesto vietose, tarp jų Kalvarijų gatvė, Savanorių prospektas, Liepkalnio gatvė, Žirmūnų gatvė, Fermentų gatvė, Stasylų gatvė, Liepų alėja, P. Vileišio gatvė, Sluškų gatvė ir Žygimantų gatvė kartu su Neries krantinių tvarkymo projektu.
Siekiant užtikrinti geresnę gatvių dangos patvarumą, intensyvaus eismo gatvėse klojamas polimerinių užpildų turintis asfaltas, kuris mažiau dėvisi. Taip pat bus atnaujinamos ir keičiamos gatvių apšvietimo atramos bei tvarkomi važiuojamojoje dalyje esantys šuliniai.
Kontroliuojant darbų kokybę, pastaruosius keletą metų vykdoma lazerinio gatvių skenavimo kontrolė. 2023 metais specializuota transporto priemone su lazerinio skenavimo įranga nuskaityta beveik 1,2 tūkstančio kilometrų gatvių. Taip pat numatyta įgyvendinti dar 7 strateginius susisiekimo infrastruktūros projektus, tarp jų Nemenčinės plento rekonstrukciją, abiejų tautų respublikos plento rekonstrukciją, Gariūnų–Jočionių sankryžos rekonstrukciją ir kitus.
Pagal lrt.lt pranešimą
Foto Miguel Teirlinck