Praėjusią savaitę pristatyta naujoji Vilniaus rinkodaros kampanija „Expectations vs. Reality“ (liet. „Lūkesčiai ir realybė“) susilaukė gausios neigiamos kritikos. Kampaniją inicijavo miesto plėtros agentūra „Go Vilnius“, siekiant atkreipti užsienio auditorijų dėmesį. Tačiau kampanija netikėtai susidūrė su vilniečių nusivylimu ir buvo sukritikuota už klaidinančią pristatymo formą.
Antradienį buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas savo „Facebook“ paskyroje pranešė kreipęsis į Valstybės saugumo departamentą (VSD) ir Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetą. Jis išsakė susirūpinimą, kad kampanija gali būti suprasta kaip nacionalinio saugumo grėsmė, nes joje panaudotas „naša raša“ stiliaus vaizdinės medžiagos naudojimas gali klaidinti ir provokuoti užsienio žvalgybos tarnybas.
„Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė pažymėjo, kad ši kampanija buvo mėginimas atkreipti dėmesį per kontrastingą vaizdavimą, atspindintį posovietinės šalies stereotipus. Tačiau tyrimai rodo, kad tokie vaizdai gali neigiamai veikti šalies įvaizdį užsienyje. 2022 m. atliktas „Keliauk Lietuvoje“ tyrimas parodė, kad Lietuva dažnai asocijuojama su „Rusija“, „Rytų Europa“ ir yra laikoma skurdžiu regionu.
Buvęs meras ragina kuo skubiau sustabdyti klaidinančią kampaniją, kuri ne tik švaisto miesto biudžetą, bet ir gali turėti ilgalaikių pasekmių miesto įvaizdžiui. Jis palygino šią situaciją su Kazachstano patirtimi po „Borat“ filmo, kur šalis tapo netikėtai garsaus filmo auka, o ne turizmo traukos centru.
Reklamos ir marketingo ekspertai pabrėžia, kad miestai turėtų orientuotis į tikslinį marketingą, ypač konferencinių ir kultūrinių renginių sektorius, kurie generuoja didžiausią ekonominę naudą. Šiuolaikiniai miestai privalo rinktis profesionalias ir atsakingas marketingo strategijas, o ne pasikliauti pigia ir netikslia reklama.