Jungtinėje Karalystėje visi oro uostai patyrė didžiulį chaosą, kai dėl visoje šalyje įvykusio pasienio pajėgų IT sistemos gedimo buvo sutrikdyta keliautojų patikra. „Border Crossing“ saugumo duomenų bazė, kuri kainavo 372 milijonus svarų sterlingų ir buvo įdiegta mažiau nei prieš trejus metus, visiškai išsijungė, palikdama tūkstančius keleivių ilgose eilėse ir sukeldama sunkumų atvykimo salėse.
Elektroniniai vartai, kurie yra būtini greitam keleivių patikrinimui, neveikė, nes jie priklauso nuo centrinės IT sistemos. Tai privertė pasienio pareigūnus grįžti prie rankinio pasų tikrinimo pagal atsargines duomenų bazes. „Tai didelis, didelis incidentas, nes nesitikima, kad ši sistema neveiks ilgą laiką,“ teigė šaltinis. Ši sistemos avarija apėmė didžiuosius šalies oro uostus, įskaitant Hitrou, Gatviką, Stanstedą, Lutoną, Edinburgą ir Mančesterį.
Nuo šio sutrikimo nukentėjo ne tik įprasti atvykimo procesai, bet ir saugumo patikrinimai. Keleivių vardai ir pavardės, kuriuos įprastai tikrina terorizmo, policijos nacionalinis kompiuteris ir imigracijos registrų duomenys, šįkart buvo tikrinami daug lėčiau ir sunkiau. Tai sukėlė didelį nepatogumą keleiviams, kuriems net buvo neleista išlipti iš lėktuvų, nes nebuvo galimybių juos tinkamai patikrinti.
Incidento priežastis, atrodo, buvo gedimas vyriausybiniame wi-fi tinkle, per kurį saugiai realiuoju laiku atnaujinami duomenys saugumo sistemoms. „Sutriko saugus wi-fi ryšys, o tai reiškia, kad sistemos negali atsinaujinti ir mes priklausome nuo wi-fi, nes gauname pranešimus apie asmenis, kuriuos dėl kokių nors priežasčių reikia sustabdyti,“ sakė šaltinis.
Pasienio kontrolės taškų saugumo duomenų bazės gedimas sukėlė rimtų trikdžių, o pasienio pareigūnai stengėsi susidoroti su techninėmis problemomis, tuo pačiu metu būdami spaudžiami dėl vis didėjančio keleivių skaičiaus. Keleiviai, kaip Harieta Terry iš Hitrou oro uosto, pasakojo apie valandas trukusią laukimo eilėse patirtį ir oro uosto darbuotojų pastangas paskirstyti vandenį bei nurodyti laikinas priemones keleivių dokumentų patikrinimui.
Fraseris, IT specialistas iš Kolčesterio, kuris grįžo į Stanstedą iš Barselonos, buvo šokiruotas susidariusios situacijos: „Nusileidus, išlipus iš lėktuvo ar atvykus į pasienio tarnybų teritoriją, nebuvo jokių užuominų apie kokias nors problemas. Tačiau tada susidarė didžiulė žmonių grūstis ir pamatėme, kad elektroniniai vartai neveikia.“
Šis incidentas yra dar vienas priminimas apie technologijų svarbą šiuolaikinėje pasienio kontrolėje ir būtinybę užtikrinti jų patikimumą, kad būtų išvengta panašių atvejų ateityje. Oro uostų ir pasienio tarnybų atstovai teigia dirbantys iš peties, siekiant atstatyti sistemų funkcionalumą ir minimizuoti keleivių nepatogumus.
pagal dailymail.co.uk
Foto anglija.lt