Klaida po klaidos: mokytojai nerašys mokiniams nulių

Lietuvos naujienos

Pirmadienį paaiškėjo, kad dalis gimnazijos antrokų lietuvių kalbos ir literatūros egzamino darbai nebuvo tinkamai įskaitomi dėl techninių problemų NŠA sistemoje. Tai reiškia, kad mokinių rašiniai, nors ir parašyti, sistemoje buvo matomi kaip neegzistuojantys, dėl ko jiems grėsė nuliniai įvertinimai.
KTU gimnazijos direktorius Tomas Kivaras akcentavo, kad nei jis, nei kiti mokytojai nesutinka vertinti mokinių neigiamai dėl klaidų, kurių patys mokiniai nepadarė. „Vaikai dėl to nekalti ir mes nesutinkame juos bausti už sistemos trūkumus“, – tvirtino direktorius.
NŠA teigia, kad dirba sprendžiant šią problemą, tačiau konkretūs veiksmai ar paaiškinimai, kaip bus ištaisytos klaidos, kol kas nebuvo pateikti. Mokytojų sąjungos vadovas Mindaugas Grigaitis pažymi, kad agentūros komunikacija primena „biurokratinį atsirašinėjimą“ ir rodo nepagarbą švietimo procesui.
Mokytojai atkreipia dėmesį, kad šiemet egzamino sąlygos buvo keistos be aiškaus informavimo, o tai sukėlė painiavą tarp mokinių, kurie pagal naująją sistemą negalėjo paskirstyti laiko tarp testo dalių pagal savo poreikius. Anksčiau mokiniams buvo leista skirstyti laiką lanksčiau, tačiau dabar kiekvienai daliai skiriamas griežtai apibrėžtas laikas.
Be vertinimo klaidų, mokytojai taip pat skundžiasi, kad šiemet sistemoje buvo daug techninių trikdžių, kurie trukdė sklandžiai vykdyti egzaminus. Dažnas atsijunginėjimas ir perkelimas į kitas sistemas sukėlė papildomą stresą tiek mokiniams, tiek mokytojams.
Mindaugas Grigaitis ir kiti švietimo sektoriaus atstovai ragina NŠA prisiimti atsakomybę ir ieškoti būdų, kaip apsaugoti mokinius nuo neaiškumų ir klaidų, kurios gali neigiamai paveikti jų ateities galimybes. Bendruomenė laukia, kad NŠA ne tik išspręstų esamas problemas, bet ir atsiprašytų mokinių, kuriems, nepaisant jų pastangų, buvo sukeltas nepelnytas stresas ir nesąžiningas vertinimas.

Pagal lrt.lt
Foto Christina @ wocintechchat.com