Kinijos automobilių gamintojai veržiasi į Europą, siekdami aplenkti japonų konkurentus

Vilniaus naujienos

Pastaraisiais metais Kinijos automobilių pramonė ėmė ryškiai keisti tarptautinę rinką, o ypač Europos elektromobilių segmentą. 2023 m. duomenimis, Kinija eksportavo automobilių už beveik 40 mlrd. JAV dolerių, aktyviai plėtodama grynų akumuliatorinių bei hibridinių automobilių segmentą. Daugelis šių transporto priemonių rado savo vartotojus Europoje – regione, kurio vairuotojai per praėjusius metus įsigijo beveik 5 mln. elektromobilių.
Šis skaičius yra įspūdingas, atsižvelgiant į tai, kad dar 2019 m. beveik visi Europoje parduodami elektromobiliai buvo gaminti Europoje ar Japonijoje. Tačiau iki 2023 m. vidurio Kinijos gamintojų eksportuoti automobiliai sudarė apie 8 % visų Europoje parduotų elektromobilių. Europos Parlamento tyrimų tarnybos teigimu, jei situacija išliks nepakitusi, iki 2025 m. šis skaičius gali išaugti iki 15 %.
Kinijos gamintojų augimas Europoje suteikia naujų iššūkių vietos ir japonų gamintojams. Kinijos prekių ženklai, tokie kaip BYD, Nio ir Xpeng, yra gerai įsitvirtinę savo šalies rinkoje ir dabar aktyviai ieško galimybių tarptautinėse rinkose. Šie gamintojai pasižymi inovacijomis, konkurencingomis kainomis ir greitai besivystančiomis technologijomis, ypač baterijų ir elektrinių variklių srityje.
Europos rinka yra patraukli Kinijos gamintojams dėl jos atvirumo naujovėms ir aukštiems aplinkosaugos standartams, kurie skatina elektromobilių įsigijimą. Tuo pačiu metu Europos gamintojai susiduria su dideliu spaudimu siekiant išlaikyti savo rinkos dalį, prisitaikyti prie greitai kintančių technologijų ir atitikti vartotojų lūkesčius.
Nepaisant didelės konkurencijos, šis Kinijos pramonės šuolis gali turėti teigiamą poveikį rinkai, skatindamas inovacijas, sumažindamas elektromobilių kainas ir padidindamas pasirinkimą vartotojams. Be to, tai gali padėti paspartinti perėjimą prie švaresnių transporto sprendimų Europoje.
Vis dėlto svarbu, kad Europos politikos formuotojai ir gamintojai nepraleistų šios galimybės prisitaikyti prie naujų iššūkių, kad galėtų išlaikyti savo pozicijas rinkoje ir užtikrinti, kad Europos automobilių pramonė išliktų konkurencinga pasauliniu mastu.
Parengta pagal reuters.com

Photo by Eyosias G