„Gmail“ švenčia 20 metų: tuomet ir dabar

Vilniaus naujienos

Šių metų balandžio mėnesį „Gmail“ pasiekia garbingą 20 metų amžių. Ši el. pašto paslauga, kurią pradėjo teikti „Google“ 2004 m., per tuos metus patyrė neįtikėtiną evoliuciją. Nostalgiškos nuotraukos mums primena, kaip atrodė „Gmail“ pradžioje, ir kaip stipriai ji pasikeitė nuo to laiko.

Dabar patikrinti el. paštą vienu bakstelėjimu jau tapo tokia įprasta kasdienybė, sunku net įsivaizduoti gyvenimą be „Gmail“. Kaip „Gmail“ švenčia 20 metų jubiliejų, verta pažvelgti į praeitį ir įvertinti, koks ilgas kelias buvo nueitas iki dabartinio Gmail.

Dabar „Gmail“ gali pasigirti turėdama net 1,8 mlrd. vartotojų visame pasaulyje, tačiau ne visada taip buvo.

Kai „Gmail“ pradėjo veikti pirmą kartą 2004 m. balandžio 1 d., daugelis žmonių iš pradžių manė, kad tai gali būti balandžio pirmosios dienos juokas. Tačiau tai buvo realus ir revoliucinis žingsnis el. pašto paslaugų pasaulyje.

Atsirado informacija, kad „Google“ siūlo nemokamą paieškos pagrindu veikiančią internetinio pašto paslaugą, kurioje vartotojai gali saugoti iki aštuonių milijardų bitų informacijos – tai buvo 500 kartų daugiau nei konkurentų siūloma talpa tuo metu.

Pirmąją „Gmail“ idėją įkvėpė vieno „Google“ naudotojo skundai, kuris buvo nusiskundęs, kad praleidžia per daug laiko tvarkydamas el. paštą. Tai pasiūlė galimybę sukurti naują ir patobulintą el. pašto patirtį, kurioje naudotojai galėtų lengviau rasti, tvarkyti ir siųsti savo laiškus.

Nors „Gmail“ pradžioje turėjo savo iššūkių, tokių kaip pakviestų vartotojų ribojimas ir pradinis skeptiškas požiūris, jis greitai išpopuliarėjo. Dėl to net kai kurie vartotojai pradėjo pardavinėti savo pakvietimus „eBay“, o kainos kartais siekė kelis tūkstančius dolerių.

Nepaisant savo ankstyvosios versijos kuklumo, „Gmail“ jau tada turėjo keletą inovatyvių funkcijų, kurios išlieka iki šiol. Tai apima el. laiškų rūšiavimą pagal gijas, paieškos funkcijos greitumą ir galimybę siųsti didelius priedus.

Laikui bėgant „Gmail“ tobulėjo ir augo kartu su „Google“ platforma. Iki šių dienų buvo įdiegtos naujos funkcijos, tokiomis kaip „atšaukto siuntimo“ galimybė, teminės pašto dėžutės ir asmeniniai pasiūlymai. Taip pat buvo sukurtos mobiliųjų programų versijos, leidžiančios vartotojams patogiai naudotis „Gmail“ bet kur ir bet kada.

Per pastaruosius 20 metų „Gmail“ patyrė keletą dizaino pokyčių ir atnaujinimų, siekdamas patenkinti savo vartotojų poreikius. Nors kai kurie pokyčiai sulaukė kritikos ir nepritarimo, tačiau dauguma naujovių buvo priimtos palankiai ir pagerino naudotojų patirtį.

Šiandien „Gmail“ išlieka viena iš populiariausių ir daugiausiai naudojamų el. pašto paslaugų pasaulyje. Su nuolatine technologijų plėtra ir „Google“ pasiryžimu tobulinti savo produktus, galima tik tikėtis, kad „Gmail“ ir toliau stebins mus naujomis funkcijomis ir patobulinimais ateityje.

Taigi, nors „Gmail“ švenčia 20 metų gimtadienį, tai tik pradžia. Ši paslauga dar turi daug ką pasiūlyti ir tikėtina, kad ateityje ji tęs savo sėkmę ir toliau inovuos el. pašto pasaulį.
Parengta pagal dailymail.co
Foto Solen Feyissa