Vienas iš kandidatų veržiasi į priekį!

Lietuvos naujienos/Naujienos/Nuomonės

Turbūt kiekvienas šiek tiek skaitantis ar žiūrintis naujienas, panašias antraštes ir anonsus matė/girdėjo jau ne vieną kartą. Manipuliacijos rinkimų tema prasideda dar metams iki rinkimų (kartais dviems). Ir žmonės gali galvoti, jog jie savo laisva valia, savo laisvu pasirinkimu, renka Prezidentą. Žiniasklaidoje kas savaitę transliuojamos feikinės statistikos apie vienų ar kitų kandidatų reitingus. Oficialios, statistiką renkančios įmonės, net neslepia, kad tokius balsus perka.

Pavyzdžiui: Spinter tyrimai už kiekvieną užpildytą anketą, priklausomai nuo jos trukmės ir sudėtingumo, siūlo jūsų sąskaitą pasipildyti nuo 0,20 Eur iki 2,00 Eur. Surinkę 10,00 Eur ar daugiau, savo taškus galėsite iškeisti į MAXIMA dovanų čekius. Nereikia apsiginti daktaro disertacijos, kad įsivaizduoti koks kontingentas pildo tokias anketas. – Nesiplėsiu ir apie tai, kad tokių įmonių įvairūs naršyklės ar puslapių įskiepiai yra Spyware, detektinamas ir trinamas įvairių antivirusinių programų. – Nesigilinam ir į tai, jog kas savaitę skelbiami vis nauji reitingai iš esmės yra iš tos pačios duomenų bazės, t.y. didžiąja dalimi tų pačių pastovių balsuotojų nupirkti balsai. – Nesiparinam ir dėl to, kad prognozėms imti užtenka 1000 žmonių, kurių balsavimo rezultatai pateikiami kaip visos Lietuvos balsuotojų atspindys. Šią statistinę nesąmonę vis dar taiko ir perkant TV reklamą, remdamiesi minimaliais telemetriniais, dešimtmečiais nesikeičiančiais duomenimis. Juk skaudu būtų TV kanalams pamatyti realybę, kurioje Internetas jau seniai seniai paėmęs viršų. Taigi, kaip mes renkame Prezidentą?

1. UAB Elektroniniai Sprendimai duomenimis pirmaujantys kandidatai visai kitokie, nei rašo žiniasklaida besiremdama Spinter tyrimų duomenimis. O juk mūsų duomenų bazėje irgi ne Eskimai balsuoja. Taigi apie ką aš čia. Jei suregistruotume visus Pvz Vieningo Kauno narius kaip balsuotojus, rezultatus gausime vienokius, o jei Lenkus – tai kitokius. sekate mintį?

2. Vienas geriausių perlų tokiuose straipsniuose, jau buvo po žodžiu KITAS. kada reitingų lentelės grafa prie Prezidento „Kitas“ buvo didžiausia. Nesvarbu, kad sąraše buvo reitinguojami dar nesiskelbę kandidatai ir neminimi jau pasiskelbę. Tie nepaminėti ir tapo KITU prezidentu.

3. Mums jau gerą pusmetį kiša tas pačias, jau dabar dviejų kandidatų nuotraukas, lyg kiti nė neegzistuotų. Taip sudaroma nuomonė, jog galimi tik šie du variantai, visi kiti neturi prasmės. Ir taip, jei kasdien koks Delfi rašytų, jog Zarasuose valgomi šunys, tai po gero pusmečio tuo abejojančių net nebeliktų.

4. Kam naudingi šie 2 „oficialių, pripažintų“ tyrimų kandidatai turbut net spėlioti nereikia. Rinkitės bet kurį, vienai politinei jėgai iš šių dviejų tinkamas bet kuris. Dabar apie nuotrauką prie mano posto. Pasistengiau neatsilikti nuo žiniasklaidos triukų. Kaip matote poste aš nė žodžiu neužsiminiau koks tas kandidatas veržiasi į priekį. Bet pati nuotrauka pasąmonėje jums nevalingai į šį klausimą atsako. Taip, nuotraukoje yra ir dar nepasiskelbusių kandidatų į prezidentus. Taip, pačioje nuotraukoje netilpo visi galimi kandidatai. Tai tik postui tinkantis nuotraukų koliažas. Jei panašaus pobūdžio straipsnius skelbčiau kas savaitę ir turėčiau panašaus dydžio auditoriją, kaip Delfi, tai ir balsai už kandidatus pasiskirstytų pagal nuotrauką.
BONUS: o kiek dar galima manipuliuoti pačioje nuotraukoje, viena kandidatą rodant piktą, kitą linksmą, vieno vykusią foto, kito nevykusią. žaisti su spalvomis, kontrastais ir plikai akiai nematomais, dalykais, kodais. Be abejo viskas tik sutapimas ir tikrai jums niekas jokios minties neperša ir pasąmonės neprogramuoja. Visas nuotraukos dizainas irgi tik sutapimas. Tai yra didžiulė manipuliacija. Būtent taip jums parenkamas prezidentas, būtent taip formuojama jūsų nuomonė ir būtent taip, kaip avys, jūs ir balsuosite.

Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas viešai.

*