„INFLUENCERIŲ“ ĮVAIROVĖ STEBINA, O UŽDARBIAI GUNDO

Jaunimo lyga/Naujienos/Nuomonės

Šuo Maxas, kuriam taip ir nepavyko įsitvirtinti socialiniame tinkle „Instagram“, amerikiečių berniukas, savo šypsena pavergęs visą Kiniją, imtynininko karjerą baigęs barzdyla, nutaręs rengtis moteriškais drabužiais, – visus juos jungia vienas žodis – influenceriai, arba nuomonės formuotojai. Tie, kuriais dabar būti taip madinga.
Ir neslėpkime – tikriausiai ne todėl, kad galima išsidirbinėti, o todėl, kad pavieniai asmenys iš to sugeba užsidirbti milžiniškas sumas pinigų. Ir nors kartais atrodo, jog visa tai panašu į nevykusį šou, taip yra tik tuo atveju, jei nesupranti dabartinės realybės, kurioje dauguma žmonių yra pavargę nuo nuolatinio informacijos srauto, todėl patys nori spręsti, ką žiūrėti ir kuo domėtis – būtent šį troškimą ir patenkina nuomonės formuotojai. Jie užpildo tam tikrą dalį žmonių laisvalaikio ir visai logiška, kad socialiniai tinklai už šį darbą atsilygina – juk jie gyvena iš tokių kūrėjų ir žmonių laisvalaikio.
Prognozės: šiemet klestės mikroinfluenceriai ir -„Instagram“
Jeigu manote, kad nuomonės formavimo tendencijos jau niekuo nenustebins, iš tiesų šie metai daug ką apvers aukštyn kojomis, nes, kaip teigiama, triumfuos ir daugiausia reklamdavių dėmesio sulauks ne milijoninių auditorijų sekamos žvaigždės, bet mažieji nuomonės formuotojai, socialiniuose tinkluose turintys nuo 50 iki 250 tūkst. sekėjų.
Nuomonės formuotojų aukso gyslą Kinijoje užčiuopė ne tik internete išgarsėję kinai, bet ir užsieniečiai. Rinka, turinti milijardą mobilių vartotojų, ėmė kaip medus vilioti ir nuomonės formuotojus iš Vakarų, nutarusius žengti į kinų socialines platformas. „Forbes“ rašo, kad bendrovės, besirinkdamos nuomonės formuotojus, su kuriais žada bendradarbiauti, šiemet nebijos priimti rizikingesnių sprendimų. Užuot pasirinkusios saugų variantą, jos nevengs užmegzti partnerystės su kontroversiškesnėmis asmenybėmis. Be to, žadama, kad vis daugiau prekių ženklų su nuomonės formuotojais sudarys ilgalaikes, o ne vienkartines sutartis.
Nuomonės formuotojų pasaulyje pagrindine globaliu mastu klestinčia ir triumfuojančia platforma jau seniai tapo socialinis tinklas „Instagram“. Jo laimėjimai šioje srityje įspūdingi. Prieš dvejus metus, remiantis „Statistos“ duomenimis, „Instagram“ įžymybių pasaulinės rinkos vertė siekė 1,07 mlrd. JAV dolerių, o šiemet žadama, kad ji išstyps iki 2,38 mlrd. JAV dolerių.
Anot „eMarketer“, „Instagram“ svarba nuomonės formuotojams beveik visose rinkose smarkiai auga. Pernykštė apklausa demonstruoja, kad 88,9 proc. interneto įžymybių iš viso pasaulio teigė, jog „Instagram“ naudojosi daug dažniau nei prieš metus. Jie tvirtino, kad, be reguliarių įrašų, dažniausiai naudojasi socialinio tinklo įrankiu „Stories“ – jame itin populiariu viešinti reklamos kampanijas. „Instagram“ populiarumas nuomonės formuotojų gretose žengia koja kojon su šios platformos vartotojų skaičiaus augimu, o reklamdaviai, bent jau Vakaruose, keliauja ten, kur buriasi jų vartotojai.
Indijoje „Instagram“ vartotojų skaičius 2017 m. -išaugo 123 proc.
Vakaruose nuomonės formuotojų rinka klesti jau kelerius metus, turi tam tikras susiformavusias taisykles, o kai kurios internete išgarsėjusios asmenybės jau spėjo išeiti į pensiją, išleisti daugybę knygų ir savo vardu pavadinti naujus prekių ženklus. O Rytų pasaulyje nuomonės formuotojų banga vis dar sparčiai kyla.
Anot „eMarketer“, sparčiausiai „Instagram“ vartotojų skaičius kyla Indijoje: 2017-aisiais jis išaugo 123 proc., o78 proc. Indijos interneto žvaigždžių tikino, kad „Instagram“ yra pirminis ir pagrindinis jų sklaidos kanalas. Anot rinkodaros įmonės „Buzzoka“, Indijoje nuomonės formuotojų rinka auga kaip ant mielių, o reklamdavių susidomėjimą patraukia tiek įžymybės, tiek ne tokie garsūs nišinę auditoriją subūrę mikroinfluenceriai. Tarp sėkmės istorijų – „YouTube“ platformoje išgarsėjusi 25 metų Prajakta Koliwa, neseniai tapusi „H&M India“ veidu. Su portalu Yatra.com ji pasirašė sutartį, numatančią kurti įdomų turinį apie keliones. Jaunoji įžymybė bendradarbiauja ir su „Samsung“.
Daugiau kaip 500 tūkst. sekėjų turinti 21 metų Somya Gupta taip pat gali gyventi vien iš „Instagram“. Čia ji reklamuoja tokius prekių ženklus kaip „Calvin Klein“, „L’Oreal“, „Lakmé“, „Garnier“ ar „Maybelline“.
Anot portalo Scroll.in, tokių mikroinfluencerių (neužmirškime Indijos rinkos dydžio) kaip Somya reklama yra patikima ir vis populiarėjanti todėl, kad primena ne akivaizdų brukalą, o nuoširdžią draugo rekomendaciją. Be to, reklamdaviams mikroinfluencerį pasamdyti kainuoja daug pigiau, neretai jų paslaugas galima nusipirkti pasiūlius nemokamų produktų – tai Indijoje tapo bene pagrindine atsiskaitymo su nuomonės formuotojais valiuta.
Nuomonės formuotojų aukso amžius – ir Kinijoje
Nuomonės formuotojų aukso amžius prasidėjo ir Kinijoje. Tik čia, kaip žinoma, vakarietiškus socialinius tinklus keičia vietiniai. Kiniškuoju „Twitter“ vadinamas „Weibo“, populiarioji susirašinėjimų platforma „WeChat“ ir kiniškuoju „Snapchat“ krikštijamas „Tik Tok“ – trijulė populiariausių nuomonės formuotojų pamėgtų socialinių tinklų, tapusių kovos aikštelėmis, skirtomis konkuruoti dėl sekėjų dėmesio. Viena nekalta reklaminė žinutė garsiajame „WeChat“ kinų nuomonės formuotojui, anot portalo „The Next Web“, gali uždirbti net 145 tūkst. JAV dolerių, o interneto įžymybių rinka šioje šalyje pastaraisiais metais fiksuoja milžinišką augimą.
Kinijos interneto diva Becky Li tikina, kad būti nuomonės formuotoju Kinijoje – didelis pranašumas vien dėl milžiniškos auditorijos, kurią gali pasiekti. „Turiu 6 mln. sekėjų, dauguma jų yra aktyvūs, mane sekantys ir mano reklamas stebintys vartotojai“, – žurnalui „Vogue“ pasakojo ji.
Įdomu tai, kad nuomonės formuotojų aukso gyslą Kinijoje užčiuopė ne tik internete išgarsėję kinai, bet ir užsieniečiai. Rinka, turinti milijardą mobilių vartotojų, ėmė kaip medus vilioti ir nuomonės formuotojus iš Vakarų, nutarusius iš perpildytos JAV rinkos žengti į kinų socialines platformas.
Kinus pavergė dirbtinai besišypsantis berniukas
Seniau Kinijoje, anot portalo „The Next Web“, išpopuliarėdavo tik dvi grupės iš užsienio kilusių interneto asmenybių: tarptautinės, bet kuriame pasaulio kampelyje atpažįstamos įžymybės bei Azijoje gyvenantys užsieniečiai. Pastarieji išgarsėdavo dėl savo išskirtinumo, tarkim, moteriškus drabužius pamėgęs barzdotas imtynininkas Ladybeardas, arba nuomonės formuotojais tapdavo sužavėję vietinius savo kinų kalbos įgūdžiais – tai padaryti pavyko garsiausiu užsieniečiu Kinijoje vadinamam Dashanui.
Tačiau šiandien situacija pasikeitė. Norint sudominti kinus, visai nebūtina mokytis jų kalbos, būti kinų kultūros ekspertu, barzdota moterimi ar pajacu. Kinijos meilę iškovoti pavyko aštuonmečiui Gavinui Thomasui – šioje šalyje jis žinomas kaip jia xiao nan hai – „dirbtinai besišypsantis berniukas“. Vaikas Kinijoje tapo žvaigžde tada, kai internete plačiai pasklido nuotraukos, vaizduojančios jo mandagią šypseną. Brianas X. Chenas „The New York Times“ aprašė savo nesėkmingus bandymus išgarsinti šunį Maxą, šis nenuginčijamai turėjo triumfuoti socialiniame tinkle „Instagram“, mat šuns profilis gimė sujungus dvi populiariausias tendencijas: amžiną žmonių meilę gyvūnams ir gurmaniškam maistui.
Grotažymė #GavinThomas# (Kinijoje grotažymės rašomos prieš tekstą ir po jo) jau 11,6 mln. kartų pasirodė platformoje „Weibo“, nors berniuko paskyra joje atsirado tik praėjusių metų liepą. Šioje platformoje jis turi net 1,9 mln. sekėjų – daug daugiau nei jam pavyko surinkti tokiuose kanaluose kaip „Facebook“, „Twitter“ ar „YouTube“.
Berniuką garsenybe pavertė jo dėdė Nickas Mastodonas, Vakarų interneto žvaigždė, prieš keletą metų platformoje „Vine“ pradėjęs dalytis filmukais apie savo jaunąjį sūnėną. Šiandien populiarusis vaikas turi sutartį su kinų bendrove „Taobao“ – ji gamins džemperius su berniuko atvaizdu.
Ekspertai tikina, kad tokių sėkmės istorijų, kai kinų socialinius tinklus užkariauja nieko bendro su Kinija neturintys vakariečiai, šiemet pamatysime dar daugiau.
Nesėkmingas bandymas išgarsinti šunį
Beje, nuomonės formuotojais gali tapti ne tik vaikai, bet ir gyvūnai. „Instagram“ lūžta nuo šimtų paskyrų, priklausančių žavingiems keturkojams. Kone kiekvienos veislės šuo ar katė gali pasigirti turinti savąją Lady Gagą. Nors simpatiškų gyvūnų transformacija į pinigus kalančias žvaigždes neprimena raketų mokslo, stebuklingo recepto, padedančio išgarsinti jūsų keturkojį, ieško ir neranda net šios srities ekspertai.
Brianas X. Chenas „The New York Times“ aprašė savo nesėkmingus bandymus išgarsinti šunį Maxą – šis nenuginčijamai turėjo triumfuoti socialiniame tinkle „Instagram“, mat jo profilis gimė sujungus dvi populiariausias tendencijas – amžiną žmonių meilę gyvūnams ir gurmaniškam maistui. Būtent tokios nuotraukos pavergia didžiausių auditorijų simpatijas, todėl Brianas neabejojo, kad dalydamasis fotografijomis, kuriose Maxas pozuoja prie gardžiausių valgių, išsamiai aprašydamas šių patiekalų receptus ir parinkdamas tinkamas grotažymes, jis jau po mėnesio turės tiek sekėjų, kad galės mesti darbą ir išeiti į pensiją.
Brianas X. Chenas atliko ir visus namų darbus: atkakliai rašė kitoms savo šunis išgarsinusioms „Instagram“ personoms, nuotraukomis dalijosi tik strategiškai patikrintu laiku, netgi nusamdė profesionalų fotografą, kad pakonsultuotų, kokiu kampu geriausia fotografuoti savo šunį…
Dažna klaida – nevykusi koncepcija
… tačiau Maxo anketa nesusprogdino jokios bombos ir stagnavo teturėdama 300 sekėjų. Netgi nusipirkus 2 500 botų, netikrų sekėjų, situacija nepagerėjo – viena nuotrauka vidutiniškai sulaukdavo vos 45 patiktukų.
Briano nesėkmę garsiausių su žvaigždėjusių šunų savininkai aiškina tuo, kad vaikinas suderino du nesuderinamus dalykus – šunų mylėtojus atbaido maisto nuotraukos, o maisto gurmanai raukosi pamatę prie patiekalų pozuojantį šunį. Be nevykusiai pasirinktos koncepcijos, dar reikėtų pridėti ir tai, kad populiarių gyvūnų tinkle „Instagram“ – nors vežimu vežk.
Taigi, kaip pademonstravo šis eksperimentas, užkariauti internetą nėra paprasta. Labai dažnai vieniems tai pavyksta, o kiti, bandantys daryti kažką panašaus, patiria visišką nesėk-mę. Bet gal tai ir yra nuomonės formuotojų amžiaus grožis? Juk temų, atrodo, yra tiek daug: augintiniai, mada, motinystė, kelionės, pramogos, žaidimai, sportas, grožis, technologijos… Bet kiekvienoje iš šių sričių knibžda gausybė profesionalų, internete subūrusių savo auditoriją ir galinčių pasigirti tuo, kad jų darbas – sėdėti socialiniuose tinkluose kiaurą parą, kad jūs, radę laisvą minutę, turėtumėte į ką pažiūrėti. Dalis jų iš to gyvena, o vienetai tapo milijonieriais. Ir pripažinkime – tas milijonas, kurio karjera baigėsi ties 300 sekėjų, mus visus domina gerokai mažiau nei tas, kuris uždirbo 3 milijonus. Nes ką gali žinoti – gal kitas berniukas ar mergaitė, kuri nustebins kinus savo, tikėkimės, laimingu veidu, bus iš Lietuvos?

Parašykite komentarą

Jūsų el. pašto adresas nebus publikuojamas viešai.

*